Nadat in een provinciestadje het lijk van een baby is gevonden, lijkt iedereen verdacht als er niet onmiddellijk een dader wordt opgepakt.
Moord
Rudy Soetewey
Westerlo: Kramat, 2007
213 p.
9789075212730

In een provinciestadje wordt een baby vermoord. Omwonenden reageren ontzet en als er niet onmiddellijk een dader wordt opgepakt, is iedereen verdacht. Vertegenwoordiger Bernard heeft intussen problemen met zijn puberende zoon. Als Bernard een spoor lijkt te ontdekken, zet dat zijn hele leven op de kop. Er worden scenario’s bedacht en beschuldigingen geuit. Allerlei kleine wetsovertredingen worden opgeblazen en breed uitgemeten. Terwijl Bernard twijfelt tussen begrip en streng zijn voor zijn zoon, komt hij in een ware nachtmerrie terecht. Een bijzonder spannend verhaal dat inspeelt op de angsten van ouders voor aanwijzingen die voor meer uitleg vatbaar zijn. Een boek dat je niet weg kunt leggen, een aanrader. Vage omslagcollage van een straat met huizen en een viervingerig kinderhandje. Paperback met kleine druk. Genomineerd voor de Gouden Strop 2007.

Over Rudy Soetewey

Rudy Soetewey (Wilrijk, 10 mei 1955) is een Vlaamse schrijver.

Rudy Soetewey woont al jaren in Edegem. Hij is in 1976 afgestuurd als regent aardrijkskunde-wetenschappen aan de rijksnormaalschool van Lier en werkt al meer dan 20 jaar in het gemeenschapsonderwijs. Zijn eerste boek (Bedrieglijke eenvoud) werd in 1992 uitgegeven. In 2007 schreef hij ook een toneelstuk. Zijn boeken werden o.a. bij de uitgeverijen Manteau, Meulenhoff en Kramat gepubliceerd, zijn toneelstukken bij Toneelfonds J. Janssens. Daarnaast is hij ook druk met muziek (Antwerpse, humoristische folkrock). Hij schreef al vele liedjes waar hij echter geen commerciële bedoelingen mee heeft.

Prijzen en nominaties

• Inbraak (2001) werd genomineerd voor de Hercule Poirotprijs 2001, de Schaduwprijs 2002, en De Gouden strop 2002.
  • Moord (2007) werd genomineerd voor de Gouden Strop…Lees verder op Wikipedia