Bewijs het maar
Rudy Soetewey
1
Westerlo: Kramat, 2015
339 p.
9789462420274 (paperback)

Een van de rijkste vrouwen van België gelooft niet dat haar neef zelfmoord gepleegd heeft en vraagt aan freelance journalist De Wolf om de zaak eens nader te bekijken. De man zou gek van verdriet en schuldgevoelens zijn geworden nadat zijn vriendin overleed aan een allergische voedselreactie op iets dat hij had klaargemaakt. Hoe dieper hij graaft in de achtergronden van de familie en in de herkomst van het voedsel, hoe meer hij ervan overtuigd is dat er kwade opzet in het spel is. Hij staat alleen tegenover een machtige voedselmaffia en wanneer hij te dicht bij de waarheid komt, wordt hij psychisch maar ook fysiek bedreigd. De Vlaming Soetewey heeft met zijn thrillers al verschillende prijzen in de wacht gesleept en doet zijn reputatie weer eer aan. Het verhaal zit knap in elkaar, de korte, flitsende hoofdstukken en vele dialogen zorgen voor veel vaart.

Over Rudy Soetewey

Rudy Soetewey (Wilrijk, 10 mei 1955) is een Vlaamse schrijver.

Rudy Soetewey woont al jaren in Edegem. Hij is in 1976 afgestuurd als regent aardrijkskunde-wetenschappen aan de rijksnormaalschool van Lier en werkt al meer dan 20 jaar in het gemeenschapsonderwijs. Zijn eerste boek (Bedrieglijke eenvoud) werd in 1992 uitgegeven. In 2007 schreef hij ook een toneelstuk. Zijn boeken werden o.a. bij de uitgeverijen Manteau, Meulenhoff en Kramat gepubliceerd, zijn toneelstukken bij Toneelfonds J. Janssens. Daarnaast is hij ook druk met muziek (Antwerpse, humoristische folkrock). Hij schreef al vele liedjes waar hij echter geen commerciële bedoelingen mee heeft.

Prijzen en nominaties

• Inbraak (2001) werd genomineerd voor de Hercule Poirotprijs 2001, de Schaduwprijs 2002, en De Gouden strop 2002.
  • Moord (2007) werd genomineerd voor de Gouden Strop…Lees verder op Wikipedia