Agressor / Andy McNab
Andy McNab
Aggressor
Vianen: The House of Books, 2006
319 p.
90-443-1669-9 9789044316698

Ex-geheim agent Nick Stone moet een oude vriend, Charlie, uit de problemen helpen. Maar Nick en Charlie ontdekken dat iemand dubbelspel speelt en al heel snel staat er heel wat meer op het spel dan alleen hun eigen levens. Na veel ups en downs volgt geen honderd procent 'happy ending'. Dit is alweer de achtste thriller van deze auteur; hij boekt een behoorlijk succes met zijn thrillers waarvoor hij deels put uit eigen ervaringen. Het verhaal is dan ook zeer realistisch en dus overtuigend. Het heeft ook een hoog tempo en is redelijk onderhoudend, maar niet heel erg verrassend. Gezien de thematiek lijkt McNab een soort vereenvoudigde (en dus mindere) Gerald Seymour. Voor de liefhebbers van de boeken van Lee Child. Paperback, vrij kleine druk.

Over Andy McNab

Andy McNab (Southwark (Engeland), 28 december 1959) is een Brits schrijver en voormalig soldaat bij de Britse 'elite' eenheid Special Air Service (SAS). De naam Andy McNab is een pseudoniem; zijn echte naam is Steven Billy Mitchell. McNab maakte deel uit van een SAS-missie, genaamd Bravo Two Zero tijdens de Eerste Golfoorlog, waarbij hij gevangengenomen werd. McNab ontving na zijn vrijlating de Distinguished Conduct Medal voor zijn deelname aan deze missie. Voor een eerdere missie in Noord Ierland (1979) ontving McNab reeds de Military Medal. Een ander lid van de Bravo Two Zero missie, Chris Ryan, schrijft tegenwoordig ook.

Het pseudoniem Andy McNab nam hij aan na het schrijven van het boek Bravo Two Zero over deze missie. De persoon Andy McNab hult zichzelf in mysterie. Bij televisieoptredens wordt hij onherkenbaar in beeld gebracht en bij lezingen mag hij niet gefotografeerd worden, omdat dit, zoals hij in interviews vertelt, degenen die met hem betrokken waren bij …Lees verder op Wikipedia